عشق مقدمه ای بر خود شناسی و خدا شناسی. قسمت هشتم

قسمت هشتم : و اما بعد..... در ادامه موارد ذکر شده به وابستگیهای هنری می پردازیم .

وابستگیهای هنری: ارزشهای هنری با توجه به ویژگیهایی که دارد وابستهای زیادی را بدنبال خود دارد. خلاقیت ـ روحیه لطیف ـ همه پسند بودن ـ  از جمله ویژگیهای هنر میباشد.  یکی دیگر از خصوصیتهای هنر در صورت هدایت منطقی  قرابت آن با فطرت انسانها است . چرا که وابسته به هنرمند ترین این عالم یعنی خداست.. اساس خلقت از هنر خالق است که بعضی از ما » بدون توجه به واقعیت آن و با تصوری غلط همه چیز را از استعداد خود میدانیم و غافل از استعداد خدادادی . تنوع موجودات » زیباییهای بسیار در طبیعت » این کهکشانهای بسیار » و...... آیا جایی برا ی مغرور شدن ما باقی میگذارد. مسئله دیگر اینکه هستند کسانی که در غالب هنر با توجه به مخاطبان بسیار آن افکار غیر منطقی وانسانی خود را عرضه وبا ظاهری هنری سعی در جذب افراد » برای مقاصد پنهانی خود دارند. بنابراین برای اینکه ما نیز از راه خطا جذب اینگونه افکار غیر هنری نشویم لازم است هنر را نیز در چهار چوبی اصولی ببریم. و با تصور غلط محصور بودن هنر » هنر را خواهد خشکاند » اسیر گمراهیهای ظاهری هنر نشویم. هنر بلفطر بقدری گستر دگی دارد که با این شعارهای گمراه کننده محدود نمی شود . بلکه آنچه ما راهبرد اصولی خطاب میکنیم فقط هنر را در مسیر در ست  هدایت میکند. بعنوان مثال فرض کنید یک تردست و شعبده باز به جای استفاده صحیح از هنر خود » با سوء استفاده از هنرش به جیب بری و گمراهی مردم دست بزند. آیا اورا میتوان هنرمند خطاب کرد؟ آیا تقدس این نام به زیر سوال نمیرود؟ بنابرین  از بدیهیات است که هنر نیز به هدایت نیاز دارد . تا بتوان تقدس آن را حفظ نگه داشت . همچنین با وصف گفته شده هنر نیز نمیتواند معشوق مناسبی برای همه ایام حیات و ممات ما باشد . چرا که جدای از محدودیتها » فانی بودن » تغییر پذیر چه از نظر ماهیت و ظاهر میباشد. و ما برای یک عشق استوار نیاز به یک معشوق غیر متغییر و منحصر به فرد داریم.

در پایان مجدد متذکر میشوم که هدف از این روش کلامی » بیان عمیق ترین موضوعات با ساده ترین بیان میباشد تا بتوانیم مشترکا بهره کافی و  وافی ببریم. بنابراین امیدوارم موثر افتاده باشد.

نظرات 2 + ارسال نظر
MyTheme شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 20:19 http://www.mytheme.ir

سلام دوست عزیز
وب سایت MyTheme.ir (قالب من) گرافیک منحصر بفرد و بسیار جذابی برای قالب های رایگان وبلاگ در همه موضوعات و زمینه ها ارائه داده. اگه می خوای وبلاگت جذابیت زیادی واسه بازدید کنندگان داشته باشه پیشنهاد می کنم حتما یه سر بزن قالب ها رو ببین و انتخاب کن. موفق باشی

علی اکبر غفوری فر شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 20:29 http://www.baniesrael.ir

با عرض سلام و آرزوی موفقیتتون
خوشحال میشم در بین لینکهای روزانم باشید وبلاگ خوبی دارید
من در مورد فراماسونری و آخرالزمان پست می فرستم
اگه "وقت داشتین" به ما هم سر بزنید پشیمون نمیشید
نیازمند نظرتون هستیم
ممنون
فراماسونری دجال

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد