اهانت به قرآن کریم از هر نظر محکوم است

                                                   بنام خدا

 

یکی از مسائل این ماه که نباید به فراموشی سپرده شود  مسئله اهانت  به صاحت مقدس قرآن کریم است . هرچند این موضوع بظاهر وقفه ای در سلسله بحثهای ما بوجود میآورد ولیکن در اصل در راستای همان بحثهای گذشته است ولی با سر فصلی جدید . بطور معمول دیده بودیم که گاه منکرین خدا وادیان و مذهب با توجه به  اعتقاداتشان جهت تخریب این معتقدین با توهین عقده های روحی خود را تخلیه کرده و  با ابراز انزجار به نوعی در تبلیغ افکار خود بر میآیند . اما متاسفانه گاه پیش میآید که بعضی از طرفداران مذاهب نه معتقدین اصلی ، به تحریک گروه های سیاسی خود را از عدم آگاهی که دارند وگاه به خاطر مادیات و پول ، در صف مقدم این حرکات ضد ا نسانی و اعتقادی قرار میگیرند . وحتی خود نمیداند اینگونه عا لت دست قرا ر گرفتن تخریب شخصیت خودشان نیز میباشد . 

* همچنین لازم بذکر است که مگر میشود تصور کرد که کسی باشد به خدا اعتقاد داشته باشد و پیرو ادیان الهی باشد . ولی حاضر باشد کتابی را به آتش بکشد که در بیشتر صفحهای آن توصیف خوبیهای پیامبران شده . مسلمین حتی با توجه به اعتقادی که به تحریف کتاب مقدس وانجیل دارند به خود اجازه چنین بی احترامی به این کتابها نمیدهند . چرا که نه تنها منصوب به پیامبران الهی میباشد بلکه همه کتاب که غلط نیست . آیاتی وجود دارد که کلام خداست واحترام به آن واجب است.

* مسئله دیگر که باعث تعجب است و بنوعی موجب رسوایی غربیان است عدم تعریف مناسب آزادی در کشورشان است . چرا که سکوت در برابر این چنین حرکاتی سلب آزادی جمعی کثیر از دیگر شهروندانشان میباشد و بی ا حترامی رسمی به آنان است . جدای آنکه بی احترامی به بیش از یک سوم از جمعیت دنیاست . آنانکه اگر به یک فکر سیاسی در دور افتاده ترین نقات دنیا بی احترامی میشود خود را به ظاهر جر میدهند . حالا در یک خواب خرگوشی بسر میبرند . در همه جای دنیا فضولی میکنند و میخواهند خود را انسانی شریف نشان دهند ، در حالی که درک صحیحی از شرا فت ندارند و هرچه در جهت منافع غیر مشروعشان باشد را موجه میداند.

* دیگر اینکه حتی در مقام عذر خواهی بر نمیآیند و همین سکوت حکایت از رضایتشان دارد . آنان همان کسانی هستند که میگویند چرا مسلمین از فلسطین حمایت میکنند . آنان را چه به این طرف دنیا ولی خودشان با شعار انسان دوستی ظاهری و درجهت منافع خود از آن سر دنیا برای تجاوز به کشورهایی مثل عراق و افغانستان و ...... اقدام میکنند . این سلب آزادی نیست . کشوری که خود نان شب ندارد باید جهت رفع نیازهای مهمانان ناخوانده نظم داخلی مملکت خود را به هم ریزنند . این قصه کجای آزادی جا گرفته است .؟

*  دیگر اینکه، کسانی که شعار، دینی لطیف و دور از خشونت را  بر زبان داند سر منشاء همه این خشونتها ، چه در گذشته وچه در زمان حال میباشند. ریشه گستر ده ترین جنگها در پیروان همین ادیان میباشد . ونزدیکترین آنها جنگهای جهانی اول و دوم  . وچرا دوست دار جدایی دین از سیاست هستنند چرا که اگر به همین کتاب تحریف شده به معنای واقعی ایمان داشته باشند . از ترس خدا محال است دست به این جنایتها و تجاوز ها بزنند.

* از دیگر عواملی که باعث این جسارت و ا ها نت به یک دین الهی میشود . چیزی نیست جز جهان شمول بودن آن . هر چه زمان به جلو میرود بواسطه جاذبه های عاطفی واقعی وبا منطقش ، وجود عشق واقعی در آن . و وجود بهترین صفات مثبت و بهینه در پیامبرآن و ذریه اش. و قدرت عظیم این دین که تن همه ظالمان را در گذشته و حال به لرزه در آورده . و برای جلوگیری از گسترش بیشتر آن به هر کاری که به عقل ناقصشان میرسد دست میزنند . غافل از اینکه این سنت الهی در مسلمین گذاشته شده که با این گونه اعمال منسجم تر میشوند . وچه نیکو فرمود امام سجاد (ع) که خدا را شکر که خداوند دشمنان ما را از احمقها قرار داد .

* بامید روزی که جهان به قدم مبارک منجی موعود متبرک شود و جهان از عدل اسلامی که وعده الهی میباشد لبریز گردد.   

نظرات 5 + ارسال نظر
<<<bodo2eshgh>>> سه‌شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 19:32 http://bodo2eshgh.tk

سلام وبلاگت واقعا مثل همیشه خوب و خوشگل بود. به من هم سر بزن. راستی اگه تو دوستات کسی بود برای وبلاگ نویسی بهم بگو. اخه میخوام نویسندگان وبلاگمونو زیاد کنیم و اکثر بچه های وبلاگ نویس رو جمع کنیم 1 جا مثلا 40 نفر بشیم وبلاگ نویسی کنیم.به نظر من که خیلی خوب میشه.بازم اگه کسی بود بهم بگو ممنون.

amin سه‌شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 19:59 http://lidooma.blogsky.com

عزیزم قرآن کریم رو مسولین ما آتش زدند نه شهروند دیوانه آمریکایی
اطلاعات غلط بهت دادن دعوتت میکنم به وبلاگم حتما نظرت عوض میشه
یا علی
lidooma.blogsky.com

بسم الله الرحمن الرحیم



پاسخ به یک نظر ارسا لی: دوست عزیزی در یک نظر به من نوشت که قرآن شریف توسط مسئولین خودمان بآتش کشیده شد ه نه توسط آمریکاییها. این بود که لازم دیدم جهت رفع شبه ، این دوست ودیگر عزیزا ن که چنین تصوری را دارند مطالبی را متذکر شوم. تا به امید خداوند متعال دیدگاههای سیاسی و تبلیغی بیگانه در افکار دینی ما تاثیر نگذارد .

1 : اول باید توجه داشته باشیم که چنین گفته ای قبل از فکری این مسئله را تداعی میکند که منظور گوینده به تقصیر مسئولین است . بنابراین مقدمتاً باید یاد آور شوم که در عکس العمل فعلی گاه باعث هستیم وگاه مقصر. مقصر از تقصیر میآید وخطا ، در حالی که هیچ تقصیری نمیتواند توجیه گر عمل انجام شده باشد. مثلاً : اگر من مقصر یک تخلف رانندگی باشم ، این حق برای طرف مقابل من ایجاد میشود که هم ماشین من را به آتش بکشد هم اموال داخل ماشین من را ار بین ببرد و هم تا متوجه شد دین ومرام من چیست شروع به بی احترامی به مقدسات من بکند . و الی آخر ..... در حالی که تقصیر من با یک جریمه حل میشود و این همه پیآمد نمیخواهد مگر آنکه من مشکل روحی روانی داشته باشم و نتوانم با یک بر خورد منطقی مشکل را حل نمایم. واین مسئله دقیقا همان برخوردی استکه آن افراد و حامیانشان انجام داده اند که توجیه پذیر نیست .

2 : مهمتر مسئله ذکر شده اینستکه گاه باعث یک عکس العملی میشویم که این از تقصیر نشاط نمیگیرد بلکه طرف مقابل از عجز خود وبجای یک برخورد اصولی دست به انتقام میزند . در حالی که اتفاقی نیفتاده که به خواهد چنین عکس العملی را پیآمد داشته باشد. و چنین برخوردی ریشه تاریخی دارد.

در صدر اسلام نیز در جواب پیامبر اکرم (ص) بسمتش سنگ پرتاب کردند و انواع بی احترامیها به وی شد.

مگر علی (ع) چه میگفت که هم به او بی احترامی کردند و هم به همسر گرامیش خانم فاطمه زهرا (س)

اهانتهایی که به فرزندان علی(ع) شد به چه دلیل بود . آیا اما م حسین (ع) حق کسی را خورده بود ؟. جز ابراز عقیده و قبول دعوتهای پوشا لی که باعث شهادتش شد چیز دیگری هم بود.

امام موسی کاظم (ع) چه میگفت که بهترین ایام عمر خود را در حبس گذراند . وحتی از معصومین و ائمه هم بگذریم ، مگر خود ما در اوایل انقلاب چه میخواستیم که یک جنگ هشت ساله به ما تحمیل شد . یک مثال میزنم : اگر سارقی وارد منزل شما شود و قصد بی حرمتی به نوامیس شما داشته باشد آیا شما با آن سارقین همرا ه میشوید یا جهت دفاع از بستگان خود، خود را به آب و آتش میزنید . آیا غیراز این است که در این دفاع سارقین و متجاوزین عکس العمل نشان داده وشما را محدود تر کرده و با بستن دست و پا ودهان شما مانع از دفاع شما میشوند. واگر جدیت شما را بیشتر ببینند ممکن است شما وخانواده اتان را بکشنند . آیا این دفاع شما از تقصیر شماست که باعث مرگتان میشود؟ یاعمل منطقی وصحیح شما باعث این عکس العمل سارقین گردیده؟ کار درست چیست ؟ سکوت؟ بی غیرتی؟ بی تفاوتی ؟ که هر متجاوزی هر کاری میخواهد بکند ؟

ایران با هر مسئولی که باشد با توجه به شرایطی که دارد مورد توجه بیگانگان میباشد . مگر در زمان شاهان گذشته غیر از این بوده؟تنها فرقی که دارد اگر مسئولی باشد که مثل بعضی از شاهان گذشته از بی تفاوتی اجاز تجاوز را بدهد . متجاوزین بهتر با راه میآینند. واگر مطیعشان نباشد فشار ها بیشتر میشود . مثل محاصره های اقتصادی و ......

3 : حتی اگر در بدترین وجه گفته شما بزرگوار را موجه بدانیم . باز توجیهی بر عمل آنهایی که اینهمه ادعا دارند نخواهد بود.

بنابراین دوست گرامی فکر میکنم اگر دنبال مقصر هستید باید در جای دیگری بدنبال آن باشید. چرا که شیعه امام حسین (ع) برای یک روز زندگی خفت بار با هیچ کشور و دولت متجاوز و زور گویی همگام نمیشود تا حلوا حلوایش بکند . بلکه بقدری استقامت میکند تا قیمه قیمه اش کنند.

4: در ضمن اگر در هر زمینه قصور و ضعفی هم در بعضی مسئولین باشد باید درون خود ایران حل شود نه دخالت با غرض بیگانگان. ومن یقین دارم شما با این تعصب وغیرت وهمیتی که دارید یقینا دیگران را برای این خود باوری اعتقادی دعوت میکنید.

مجددا از اعلام نظر شما که باعث شد من حرفهای نهفته در دلم را به اختصار بیان کنم . ممنونم. و به امید اینکه مسئولین ما نیز قدر این مردم نجیب را بدانند و همت خود را برای اقشار محروم بیشتر کنند.

ساناز سه‌شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 21:04 http://www.goldokhtar.sepehrblog.ir

سلام دوست عزیز
خوشحال می شوم اگر به وبلاگ من هم سر بزنید.
وبلاگ من بر خلاف دیگر وبلاگ ها مطالب کم اما بکر و تازه ای دارد.
می توانید کلیپ های انیمیشن بسیار زیبا و از کمپانی های معروف را بطور آنلاین مشاهده کنید و یا مقالات و خلاصه کتب گوناگون را بخوانید.
اشعار زیبایی که سروده ی استاد هاشم شکوهی است مطالعه فرمایید و آهنگ های آرامش بخش و مشهور این عرصه را دانلود کنید.
داشت یادم می رفت:
مطالب آرامش بخش و سیاحتی و هنری را بصورت پاورپینت شده دانلود کنید و لذت ببرید.
در وبلاگم منتظرتان هستم
در ضمن در صورتیکه علاقه مند هستید می توانم وبلاگ شما را لینک کنم که مستلزم کسب اجازه ی شما و تعیین اسم برای لینک وبلاگتان می باشد و لازم به ذکر است که شما مختارید مرا لینک کنید یا نه و هیچ اجباری از این حیث وجود ندارد.این درخواست تنها جهت قرار دادن تسهیلات برای کاربران وبلاگم است تا بتوانند به راحتی وبلاگ مورد علاقه شان را بیابند.
از اینکه وقت خود را به من دادید متشکرم.
پیروز و سربلند باشید
بدرود

مهدی سه‌شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 21:43 http://www.gift8810.blogsky.com/1388/11/13/post-63/

سلام برای دریافت روزانه یوزرنیم و پسورد NOD32 در این گروه عضو شوید. به این وسیله دیگر نیاز نیست هر روز وفتتون را برای پیدا کردن Username و Password تلف کنید.

مهدی سه‌شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 21:56 http://www.gift8810.blogsky.com/1388/11/13/post-63/

سلام برای دریافت روزانه یوزرنیم و پسورد NOD32 در این گروه عضو شوید. به این وسیله دیگر نیاز نیست هر روز وفتتون را برای پیدا کردن Username و Password تلف کنید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد