انرژی هسته ای

 

 

 

 

ا نر ژ ی هسته ای : یکی از مسائل روز انرژی هستی و دعوا بر سر اینکه ایران داشته باشد با خیر؟

اولین سوال باید این باشد که آیا استفاده از این انرژی خوب است یا بد؟ که با توجه به استفاده کشور هایی که ادعا دارند خیلی میفهمند میتوان نتیجه گرفت که چیز چندان بدی هم نیست . چون اگر بود آنها هم استفاده نمیکردنند. اما سوال دوم : چه نوع استفاده هایی میتواند داشته باشد؟ میگویند بطور کلی دو نوع استفاده دارد . یکی صلح آمیز و دومی غیر صلح آمیز. اما چیزی که مجهول مانده ،  این است که اینهایی که در حال حاضر دارند استفاده میکنند از کدام یکی بهره میگیرند؟ از اولی یا دومی ؟ یا هر دو؟ وچرا نمیخواهند کسی به جمع آنها اضافه شوند؟

حا لا ما بگونه ای دیگر سوال میکنیم. اگر حا لت اول خوب است پس باید همه استفاده کنند و تمام کسانی که از این نعمت الهی استفاده میکنند باید به دیگران که توانایی استفاده را ندارند کمک کنند که آنها نیز استفاده کنند و اینکه ما نع میشوند دلیلی ندارند جز اینکه منافع مادی خودشان به خطر میا فتد  ودیگر چگونه میتوانند دیگران را زیر سلطه خود نگاه دارند. ؟ بنابر این بهترین راه این اینست که مانع از بهره گیری کشورهای دیگر شوند . 

اما حالت دوم : اگر حالت دوم بد است ؟ پس چرا شما استفاده میکنید ؟ اگر میخواهید بگویید که ما فقط داریم . بکار نمیگیریم  که یک حرف یاوه است . چون هم دارید . هم استفاده کردهاید . وهم هنوز از قبال آن و زور پشتوانه آن دارید سود میبرید . واگر مانع از این میشوید دیگری به جمع شما اضافه نشود . به عبارتی میخواهید کسی برای شما شاخ نشود. وگرنه دلتان برای کسی نسوخته است .

اما مهمتر اینکه ،  نباید فکر کنید آنهایی که دارند به حمایت شما سخن میگویند. اعم از ایرانیان داخل کشور خودتان و هم  غیر ایرانیان همگی خر هستند و هیچ نمی فهمند . که یک خیال باطل است. هر چند اگر شما این فکر را بکنید شما خیلی خر هستید . که بعید است تا این اندازه بی عقل باشید .

بنابر این نتیجه میگیریم که این انرژی در دو حالتش در صورتی که شما هم داشته باشید برای دیگران هم بی ضرر است . چون هم از نظر اقتصادی  محتاج شما نمشوند و هم از نظر نظامی به امثال شما رو نمیدهند که اینگونه به آنها زور بگویید .

اما یک فرض ، اگر خدای ناکرده جنگی هم در بگیرد ، دیگر جنگ نا برابر نخواهد بود . بنا براین ای هم وطنی که در جای جای این کره خاکی زندگی میکنید با دور اندیشی از سوء استفاده هر مخالف کشور ایران جلو گیری کنید و فکر نکنید این مسئولیت دیگران است و شما جز خوردن وخوابیدن تکلیفی ندارید. و بقول سالار شهیدان اگر دین ندارید ، آزاده باشید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد